روشهای ارتقای رتبه سایت در گوگل

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 حالا که میتونیم با هزینه نسبتا کمی یه سایت درست کنیم، شرکتهای استارتاپ هم مثل کسب و کارهای جاافتاده و باتجربه تعدادشون تو دنیای آنلاین بیشتر و بیشتر شده و رقابت تو فروش محصولات و ارائه خدمات بینشون بالا رفته.
با توجه به این بازار اشباع شده و با توجه به اینکه نتایج جستجوی طبیعی رو بعد از تبلیغات پولی میاره، کار صنایع و کسب و کارها برای جلب توجه کاربران اینترنت (بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات روی گوگل) سخت شده.


الگوریتم گوگل که رتبه سایتها رو محاسبه میکنه مثل معما شده و بیشتر از 500 بار در سال تغییر میکنه. اما حداقل میدونیم مهمترین عامل مؤثر در رتبه سایت، تعداد لینکهاییه که روی وب به سمت صفحات سایتتون میان.
گوگل رو بعنوان ایستگاه مرکزی اینترنت فرض بگیرید که داره رأی های همه لینکهایی که روی وبها هستند رو میشمره. هر لینک مثل یه رأی میمونه که مدیر اون سایت به سایت شما میده. اما اینجا دموکراسی با اون دموکراسی که شما دوست دارید فرق میکنه. اینجا همه رأی ها با هم برابر نیستند و گوگل به رأی هایی که از سمت سایتهای معتبرتر میان ارزش بیشتری میده.­
متأسفانه هیچ روشی برای افزایش سریع و آسان لینکهایی که به سمت صفحه اصلی سایتتون میان وجود نداره. دارکوب با این مقاله به شما 10 روش توصیه میکنه که امیدوارم براتون مفید باشه.

  • رآی هاتونو یک کاسه کنید

معمولا مدیران صنایع نمیدونن که از نظر موتورهای جستجو www.yourwebsite.com  و http://yourwebsite.com  دو تا سایت متفاوتند. در نتیجه اگه لینکهایی که به صفحات سایت شما میان هر کدوم یه مدل باشن، تعدادشون کمتر از اونی که واقعا هست محاسبه میشه. مثل این میمونه که یه حزب سیاسی چند شعبه بشه و رأی هاشون بین شعبش تقسیم کنه. راه حل این مشکل رایج اینه که به گوگل بگید میخواهید همه رأی هایی که از www.yourwebsite.com  میان به جاش  http://yourwebsite.com حساب بشن. فقط باید یه ریدایرکت دائم (معروف به 301) از یکی از این صفحات به صفحه دیگه بدید.

  • توصیه نامه هاتونو نمایش بدید

هر شرکتی برای عرضه کالا و خدماتش وابسته به شرکتهای دیگه است. فکر کنید و هر شرکتی رو که از خدمات و محصولاتش استفاده میکنید یا به مشتریهاتون و دیگران پیشنهاد میدید فهرست کنید و بعد براشون توصیه نامه بنویسید. معمولا شرکتها یه صفحه روی سایتشون برای توصیه نامه ها اختصاص میدن که مشتریهاشون خدمات و کالاهاشونو رو اون صفحه به سایرین پیشنهاد میکنند. شرکتهای دیگه هم از خداشونه که از یکی دیگه توصیه نامه بگیرن و مشتریهای راضیشونو به همه نشون بدن. میتونید یه لینک هم به سایتشون بدید و در مقابل بخواهید اونها هم در مقابل همین کارو برای شما انجام بدن. این یه روش برد-برد برای هر دو طرفه و روابط بین تولیدکننده ها رو گسترش میده.

  • تخفیف بدید

همه عاشق یه معامله خوبن. سازمانها هم همچین مزایایی رو به اعضا و کارکنانشون ارائه میدن. با ارائه یه تخفیف استثنایی به یه سازمان میتونید ازشون لینک بگیرید. من از این روش برای تخفیف به دانشجوهای یکی از دانشگاهها استفاده کردم و از سایت اون دانشگاه معتبر لینکهای خوبی برای شرکتم گرفتم.

  • به خیریه ها کمک کنید

معمولا خیریه ها اسامی خیرهارو رو سایتشون میزنن. اگه تو حوزه کاری شما هم خیریه خاصی فعالیت میکنه میتونید بهش کمک کنید و ازشون بخواهید روی این صفحه یه لینک به سایتتون بدن.

  • خدماتتونو داوطلبانه ارائه بدید

اگه کسب و کارتون طوری نیست که بشه به خیریه ها کمک کرد یا نمیتونید کمک نقدی کنید، شاید بتونید خدماتتونو به صورت داوطلبانه به نیازمندان عرضه کنید. یه روز با اعضای گروهتون به یه خیریه محلی اختصاص بدید و بهشون کمک کنید. این کار هم اخلاقیه و هم میتونه باعث تبلیغ کسب و کارتون بشه.

  •  ارجاعات بدون لینک رو پیدا کنید

دنبال صفحاتی بگردید که از سایت یا کسب و کار شما روی سایتشون یاد کردند ولی بهتون لینک ندادند. گوگل این جور ارجاعات رو به حساب نمیاره. میتونید با استفاده از  Google Alerts  بطور خودکار از این جور ارجاعات باخبر بشید تا هر زمان سایتی از شما یاد کرد براتون یه ایمیل بیاد. اونوقت میتونید باهاشون تماس بگیرید و ازشون بخواهید یه لینک به سایتتون بدن.

  • اگه جایی صحبت کردید لینک بگیرید

معمولا روی سایت گردهمایی ها و کنفرانس ها یه بیوگرافی (زندگینامه) مختصر از سخنران ها میذارن. اینطوری میتونید بین بیوگرافی یه لینک هم به سایتتون بدید. اگه کارمندهای سابقتون تو گردهمایی یا جلسه ای برای یه مدیر دیگه صحبت کردند، ازشون بخواهید به شرکت شما هم لینک بدن (از مدیر کنونی فرد بخواهید).

  • کالا یا خدمات ویژه ای تولید کنید

با این کار میتونید به کسب و کارتون هویت بدید. مثلا میتونید یه منوی شام جذاب برای عید امسال تدارک ببینید و هر شب با یه خواننده محبوب هماهنگ کنید که تو رستورانتون کنسرت بذاره. از سایتتون یه لینک به سایت اون خواننده بدید و در مقابل هم لینک بگیرید. به این ترتیب توجه خیلی از طرفدارهای اون خواننده رو به خودتون جلب میکنید.

  • رقابتهای عکاسی برگزار کنید

از مشتریهاتون بخواهید از خودشون در حال استفاده از محصولات شما عکسهای خلاقانه بگیرن. با این کار هم محتوای جالب توجهی برای سایتتون فراهم کردید و هم مردم رو به برنده شدن ترغیب میکنید. عکسها رو میتونید روی اینستاگرام شرکتتون آپلود کنید و به این ترتیب با نمایش عکسها میتونید مشتریهای بیشتری جذب کنید. بعد میتونید از طریق قسمت سرچ تصاویر گوگل سایتهایی رو که از عکسهای شما استفاده کردند پیدا کنید و ازشون بخواهید سایت شما رو بعنوان منبع عکسها معرفی کنن تا لینکهای بیشتری بگیرید.

  • کلیدواژه های مناسبی انتخاب کنید

یکی از بزرگترین اشتباهات سایتها، انتخاب کلیدواژه های اشتباهه. باید رو این قسمت یکم وقت بذارید و کلیدواژه هایی رو که نرخ تبدیل بالاتری دارند و براتون پول سازند آنالیز کنید. برای آنالیز و تحلیل کلیدواژه ها میتونید نرم افزارهای آنالتیکس مثل Google Analytics روی سایتتون نصب کنید تا ببینید کاربرها چطور سایتتونو پیدا میکنند و باهاش ارتباط برقرار میکنند. معمولا بهتره به جای انتخاب کلیدواژه ها براساس حجم های مختلف و سطح رقابت و نرخ تبدیل، کلیدواژه هایی رو هدف بگیرید که کلی و عمومی باشند و حجم زیادی از سرچ ها رو تشکیل بدن.
گوگل آنالتیکس رایگانه و نصب آسانی داره. بعد از اینکه یه حساب کاربری ثبت کردید بهتون یه کد جاوااسکریپت داده میشه که روی هر صفحه از سایتتون کپی میکنید. میتونید بلافاصله بعد از اینکه نصب صحیح کد تأیید شد شروع به مشاهده رفتار بازدیدکننده های سایتتون کنید و ببینید چطور وارد سایتتون میشن، چه کلیدواژه هایی اونها رو به تعامل با سایت وامیداره (مثلا باعث میشه خرید کنند یا نظر بدن) و کدوم صفحات کاربرهارو فراری میده.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز