روشهای ارتقای رتبه سایت در گوگل

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 حالا که میتونیم با هزینه نسبتا کمی یه سایت درست کنیم، شرکتهای استارتاپ هم مثل کسب و کارهای جاافتاده و باتجربه تعدادشون تو دنیای آنلاین بیشتر و بیشتر شده و رقابت تو فروش محصولات و ارائه خدمات بینشون بالا رفته. با توجه به این بازار اشباع شده و با توجه به اینکه نتایج جستجوی طبیعی رو بعد از تبلیغات پولی میاره، کار صنایع و کسب و کارها برای جلب توجه کاربران اینترنت (بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات روی گوگل) سخت شده.


روشهای ارتقای رتبه سایت در گوگل

الگوریتم گوگل که رتبه سایتها رو محاسبه میکنه مثل معما شده و بیشتر از 500 بار در سال تغییر میکنه. اما حداقل میدونیم مهمترین عامل مؤثر دربالا بردن رتبه سایت در سرچ گوگل، تعداد لینکهاییه که روی وب به سمت صفحات سایتتون میان. گوگل رو بعنوان ایستگاه مرکزی اینترنت فرض بگیرید که داره رأی های همه لینک هایی که روی وب ها هستند رو میشمرد. هر لینک مثل یه رأی میمونه که مدیر اون سایت به سایت شما میده. اما اینجا دموکراسی با اون دموکراسی که شما دوست دارید فرق میکنه. اینجا همه رأی ها با هم برابر نیستند و گوگل به رأی هایی که از سمت سایت های معتبرتر میان ارزش بیشتری میده.­ متأسفانه هیچ روشی برای افزایش سریع و آسان لینک هایی که به سمت صفحه اصلی سایت تون میان وجود نداره. دارکوب با این مقاله روش هایی را توصیه میکنه که امیدوارم براتون مفید باشه.

رتبه سایت

گوگل برای اولین بار در سال 1998 راه اندازی شد و الان به موتور جستجوی پیشرو در جهان تبدیل شده است. الگوریتم رتبه بندی گوگل نقش مهمی را در تعیین اینکه کدام وب سایت در جایگاه برتر قرار می گیرد دارد. رتبه سایت چیست؟ رتبه بندی گوگل یک سیستم پیچیده است وهمیشه در حال تکامل است اما اصول اصلی آن مانند کیفیت محتوا، تجربه کاربری، بک لینک ها و ... همیشه  ثابت هستند. هوش مصنوعی گوگل می تواند معنای پشت هر جستجوی کاربر را درک و آنالیز کند بنابراین هرصفحه ای که در نتایج بالای گوگل نمایش داده می شود به این معنی است که از نظر گوگل مرتبط ترین و معتبرترین کلمات کلیدی جستجوی کاربر را دارد. اکنون بسیاری از عواملی که باعث بالا بردن رتبه سایت شما می شود را می دانیم اما هنوز برخی از آنها را نمی دانیم چون که توسط هوش مصنوعی گوگل نوشته شده اند. شما می توانید رتبه سایت خود را با استفاده از سایت هایی مانند Alexa، MozRank و ...در گوگل بررسی کنید. آیا گوگل نحوه رتبه بندی سایت ها را تغییر می دهد؟ در جواب باید بگم بله، گوگل مرتبا به وسیله به روز رسانی های الگوریتم نحوه رتبه بندی سایت ها تغییر می دهد. فاکتورهای مهم در بالا آوردن سایت در گوگل همان فاکتورهای سئو هستند. سئو چیست؟ بهینه سازی موتورهای جستجو فرایندی است به منظور بهبود رتبه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو که باعث می شود از رقبای خود رتبه بالاتری کسب کنید و ترافیک ارگانیک به سایت خود هدایت کنید. مواردی که در ادامه توضیح می دهیم مهمترین عوامل رتبه بندی گوگل هستند و سوالات شما از قبیل  

چگونه می توانم سایت خود را معروف کنم؟ 

چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

چکونه رتبه وب سایت افزایش دهیم؟

عوامل موثر بر سئو و رتبه سایت چیست؟

چگونه رتبه یک گوگل شویم؟

را جواب می دهد. شما با استفاده از تکنیک های سئو از جمله سئو داخلی، سئو خارجی، سئو فنی و محلی می توانید باعث افزایش بازدید گوگل از سایت خودتون شوید که در نتیجه رتبه سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل افزایش می دهد.

تجربه کاربری

همیشه تجربه کاربری را در اولویت قرار دهید. گوگل وب سایت هایی را به کاربران نمایش می دهد که UX خوبی دارند. گوگل با توجه به معیارهایی از قبیل نرخ پرش کاربر، نرخ کلیک و زمان اقامت رتبه بندی سایت ها را انجام می دهد. این ها همه باعث بالا بردن بازدید سایت و در نتیجه ارتقای رتبه سایت شما می شود.

کیفیت محتوا

محتوای با کیفیت و کارآمد از مهمترین عامل های سئو و همچنین رتبه بندی سایت است. تولید محتوای خوب، کامل و منحصر به فرد است و طیف گسترده ای از موضوع مربوطه را پوشش می دهد. محتوا باید با سطح و درک خوانندگان مطابقت داشته باشد همچنین آموزنده باشد و مرتبط با هدف اصلی نوشته شده باشد. به خاطر داشته باشید که محتوای سایت را همیشه به روز رسانی کنید. اگر محتوای شما توسط هوش مصنوعی صرفا برای جلب موتورهای جستجو نوشته شده باشد سایت شما رتبه بندی نخواهد شد. 

طول محتوا

قانون اعلام شده ای بابت تعداد کلمات برای یک مقاله وجود ندارد با این حال محتوای طولانی تر و جامع تر معمولا رتبه بهتری را دریافت می کنند. در زمان نوشتن مقاله سوالات احتمالی و نیازهای کاربران را در نظر بگیرید. موضوعات پیچیده را با استفاده از جداول، اینفوگرافیک ها و نقاط گلوله به بخش های مختلف تقسیم کنید.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مرتبط در وب سایت شما باعث می شود که موتورهای جستجو بفهمند که موضوع وب سایت شما چیست. آنالیز کلمات کلیدی سایت جزو اولین گام ها در بهینه سازی سایت و مقالات طراحی وب سایت است. کلمات کلیدی باید با عبارات جستجویی که کاربران در موتورهای جستجو تایپ می کنند مطابقت داشته باشد. بنابراین، مهم است که صفحات وب شما حاوی کلمات کلیدی مورد جستجوی مخاطبان باشد چند نکته مهم اینکه در برچسب عنوان، تگ H1 و H2، تگ متا، alt text، Anchor text حتما باید از کلمات کلیدی اصلی استفاه شود چون می تواند به عنوان سیگنال برای موتورهای جستجوی گوگل عمل کند. برای آنالیز کلمات کلیدی نیز می توانید از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید. در کل کلمات کلیدی باعث افزایش بازدید گوگل از سایت شما و در نتیجه افزایش رتبه سئو سایت می شود.

بک لینک 

بک لینک ها یکی از قوی ترین عوامل در رتبه بندی سایت ها هستند، هر چقدر تعداد لینک های بیشتری به سمت سایت شما هدایت شود گوگل سایت شما را معتبرتر در نظر می گیرد. 

سرعت سایت

الان سرعت صفحه بسیار مهم تر از قبل شده است. وب سایت هایی که سرعت پایین تری دارند برای رتبه بندی با مشکل مواجه می شوند. برخی از عوامل مهم که در سرعت وب سایت تاثیر می گذارد شامل هاست، عدم استفاده از GZIP، ویجتها و پلاگین های زیاد، استفاده از تصاویر بزرگ و ... می باشد.

ریسپانسیو 

امروزه کاربران جستجوی در گوگل را بیشتر با استفاده از تلفن همراه خودشون انجام میدن بنابراین طراحی سایت ریسپانسیو از عوامل مهمی است که در رتبه بندی سایت تاثیر به سزایی دارد.

امنیت

امنیت وب سایت اولویت اصلی گوگل است. در کنار ساختار سایت، امنیت سایت شما اکنون یک فاکتور اصلی رتبه بندی گوگل است. یکی از بزرگترین الزامات این است که مطمئن شوید سایت شما از پروتکل HTTPS استفاده می کند، زیرا این داده ها بین وب سایت شما و مرورگر کاربر رمزگذاری می شود. بنابراین، اگر سایت شما گواهینامه SSL ندارد و همچنان از http://… در URL خود استفاده می کند، حتما به روزرسانی را انجام دهید. شاید بپرسید که رابطه سئو و امنیت سایت چیست؟ وب سایت شما هر زمانی احتمال دارد هک شود. غیر از اینکه برای شما دردسر زیادی دارد، به سئو سایت آسیب زیادی میزند.  زمانی که هک می شوید، تمام مکالمات ممکن است از بین برود، به ترافیک سایت و نام تجاری شما آسیب بزند و تمام این مسائل به رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو آسیب می زند.

تعاملات کاربران

تعاملاتی مانند لایک، اشتراک گذاری و سایر تعاملاتی که به واسطه محتوای سایت انجام می گیرد مهم هستند. تعامل کاربر با نرخ پرش، زمان صرف شده در صفحه اندازه گیری می شود. یک شاخص قوی در تعاملات کاربری محتوای باکیفیت و کارآمد است. 

برند

هر چقدر برند شما شناخته شده تر باشد قابل اعتمادتر است و از نظر موتور جستجوی گوگل بهتر است. هر چه یک وب سایت ترافیک بیشتری از جستجوی برند دریافت کند بیشتر توسط الگوریتم گوگل شناخته می شود.

سن دامنه 

سئو به دامنه های قدیمی تر بیشتر اعتماد دارد. داشتن یک کلمه کلیدی در نام دامنه شما نیز می تواند مانند یک سیگنال مرتبط عمل کند. دامنه های جدید برای رتبه بندی زمان طولانی تری در پیش دارند.

سئو محلی

سئوی محلی برای کسانی که به مناطق خاصی خدمات می دهند ضروری است، این به شما کمک می کند تا در بالای نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید. سعی کنید محتوای وب سایت و وبللاگ خودتون را  برای کلمات کلیدی محلی بهینه کنید.

این ها از موارد مهم در سئوی سایت و همچنین در بالا بردن بازدید سایت شما بود. سئو تاثیر زیادی در کسب و کار شما دارد، الگوریتم جستجوی گوگل بر اساس عواملی مانند محتوای با کیفیت، تجربه کاربری عالی و ... رتبه یندی سایت ها را انجام می دهد. اصول اولیه را به طور کامل آنالیز کنید و مراقب به روز رسانی ها باشید. 

الگوریتم گوگل

الگوریتم های گوگل مجموعه ای از قوانینی هستند که  گوگل از آن ها برای رتبه بندی صفحات وب سایت استفاده می کند. گوگل داده های هر صفحه را بازیابی می کند و بر اساس آنچه کاربران جستجو می کنند رتبه بندی صفحات را انجام می دهد. گوگل تقریبا هر روز تغییرات کوچکی را در الگوریتم های خود و چندین بار در سال تغییرات عمده ای را ایجاد می کند. برخی از الگوریتم های مهم گوگل :

  • پاندا: مهم ترین الگوریتم رتبه بندی گوگل بود که هدف آن پایین آوردن رتبه سایت هایی که محتوای بی کیفیت داشتن بود.
  • PageRank: این الگوریتم اهمیت یک صفحه را بر اساس لینک هایی که به سایت یا صفحات داده می شود تعیین می کند.
  • Spam: این الگوریتم سایت هایی را که قوانین هرزنامه را نقض میکنند را پیدا می کند و آنها را از فهرست جستجو حذف می کند.
  • پنگوئن: این الگوریتم بک لینک های هر صفحه را بررسی می کند و سایت هایی که لینک های مخرب یا پولی گرفته باشند را جریمه می کند.

بررسی رتبه سایت در گوگل

برای اینکه رتبه خودتون و تو گوگل پیدا کنید نیازی نیست نتایج جستجو را بالا و پایین کنید، شما می توانید با برخی از سایت ها و افزونه ها رتبه سایت خودتون و پیدا کنید. بررسی رتبه وب سایت شما در جستجوی گوگل بخشی ضروری از فرایند سئو و بهینه سازی است. رتبه بندی صفحات سایت به شما کمک می کند تا بدانید که باید روی چه صفحاتی تمرکز کنید و سئوی سایت خودتون را بالا ببرید. راه های بررسی رتبه سایت:

  • جستجوی کلمات کلیدی در موتورهای جستجوی گوگل
    این نوع جستجو کم دقت ترین روش است، به این دلیل که گوگل نتایج جستجو را برای هر کاربر بنا به جستجوهای قبلی شخصی سازی  می کند بنابراین نتایجی که نمایش داده می شود ممکن است واقعی نباشد.
  • کنسول جستجوی گوگل (GSC)
    کنسول جستجوی گوگل برای بررسی رتبه وب سایت استفاده می شود. این سایت اطلاعات مفیدی درباره رتبه صفحات به شما می دهد. 
  • Ahrefs
    Ahrefs یکی از ابزارهای مهم برای سئو است. این ابزار رتبه بندی کلمات کلیدی را برای جستجو به شما نمایش می دهد. 
  • SEMRush
    این ابزار برای ایجاد یک استراتژی سئو طراحی شده است. این ابزار کلمات کلیدی را به صورت ارگانیک رتبه بندی می کند و به شما کمک می کند تا در مورد کلمات کلیدی مورد نظر خودتون تحقیق کنید. 
  • Sitechecker
    مجموعه کامل سئو است. ابزاری است که امکاناتی از قبیل ردیابی بک لینک ها، نظارت بر عملکرد سایت، رتبه بندی صفحات و ... را در اختیار شما قرار می دهد.
  • Alexa
    سیستم رتبه بندی سایت الکسا تعداد بازدید کنندگان سایت را به طور دقیق محاسبه می کند. ابزارهای بررسی رتبه سایت الکسا همگی اطلاعاتی از قبیل  بهینه سازی سایت و تعیین دقیق جایگاه سایت شما در موتورهای جستجوی گوگل را در اختیار شما قرار می دهند.

سخن آخر

سئو یک ابزار قوی برای رتبه بندی سایت است. نمای کلی وب سایت، موقعیت صفحه و جایگاه کلمات کلیدی در نتایج موتورهای جستجو از اهیمت ویژه ای برخوردار است. مجموعه دارکوب در همه پروژهایی که انجام می دهد تمام این موارد را در طراحی سایت و همینطور سئو در نظر می گیرد تا هم رضایت کاربران را فراهم کند و هم بتواند بهترین نتیجه را کسب کند. 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز