برای جذب مشتری فقط 8 ثانیه فرصت دارید

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=21024

جذب مشتری
3.6/5 - (5 امتیاز)

هدف هر کسب و کاری از راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی این است که بتواند مشتریان بیشتری را جذب کند و به دنبال آن فروش بیشتری را برای خدمات و کسب و کار خود داشته باشد، به طور طبیعی پس از راه اندازی و ارائه خدمات و محصولات باید به دنبال برنامه جذب مشتری باشیم تا بتوانیم به اهداف بازاریابی که برای خود تعیین کرده ایم برسیم.

نکته قابل توجه و مهمی که در این مورد وجود دارد این است که امروزه به این نتیجه رسیده اند برای جذب مشتریان اینترنتی و آنلاین مدت زمانی را که مهلت دارید تا مشتریان خود را جذب کنید تنها 8 ثانیه است و اگر کاربران و مخاطبین وب سایت از محصولات و خدماتی که ارائه می دهید خوششان آمد یعنی راه را به درستی پیش رفته اید و اگر نه که باید به فکر یک طراحی سایت جذاب تر جهت جلب مشتری خود باشید.

در این مقاله قصد داریم که برای شما توضیح جامعی را از این جمله بدهیم که به چه علت برای جذب مشتری فقط 8 ثانیه فرصت دارید و راهکارهای موثری را درجهت جلب مشتری بیشتر در اختیار شما بگذاریم، پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که دغدغه جذب مشتری بیشتر را دارید تا انتهای این مقاله همراه شرکت دارکوب باشید.

اولین قدم برای جذب مشتری

اولین قدم برای جذب مشتری یکی از مهم ترین و چالش برانگیزترین قدم ها در یک کسب و کار به حساب می آید، در دنیای امروز که رقابت در اکثر کسب و کار ها و زمینه های مختلف بسیار زیاد است جلب توجه و جذب مشتری بیشتر و جدید می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست یک برند را رقم بزند، اولین قدم برای جذب مشتری نقش بسیار کلیدی در ایجاد تصویر ذهنی از کسب و کار و شرکت شما دارد.

چرا که این موضوع اولین قدمی است که باعث می شود مشتریان و مخاطبان به برند و برند سازی شما اعتماد کنند و در درجه اول وارد کانال های جذب مشتری شوید که مشتریان به دنبال فرصت و شرایطی برای برقراری ارتباط و تعامل باشند، اگر اولین ارتباطی که با مشتریان خود دارید جذاب، متقاعد کننده و مرتبط باشد احتمال این که مشتریان بیشتری را جذب کنید وجود دارد، از طرفی دیگر اگر اولین برخورد ضعیف باشد و قانع کننده نباشد مشتریان را از شما دور می کند و به سمت رقیبان سوق می دهد.

ساخت برند قوی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در بازاریابی اینترنتی مورد توجه قرار می گیرد ساخت برند قوی است که به کسب و کارهای مختلف این امکان را می دهد بتوانند مشتریان بیشتر و وفاداری را برای خود جذب کنند، برند هر کسب و کار و خدماتی هویت آن را نشان می دهد و به مشتریان کمک می کند که بتوانند شما را از رقبا متمایز کنند.

پس برای این که بتوانید قدم های درستی را برای جذب مشتری بیشتر بردارید لازم است که به فکر ساخت یک برند قوی برای خود باشید، که با استفاده از آن بتوانید ارزش ها، تخصص و توانایی هایی که دارید را برای مشتریان شما به نمایش بگذارد، پس توجه به طراحی لوگو، رنگ ها و تایپوگرافی یکی از اساسی ترین مسئله هایی است که لازم است در ساخت برند خود در نظر بگیرید.

شناخت بازار هدف

دومین فاکتوری که لازم است به آن توجه شود این است که بازار هدف کسب و کار و خدمات خود را لازم است که بشناسید این شناخت هم در صورتی فراهم می شود که به شناخت درست و عمیقی از مشتریان احتمالی خود برسید و خواسته های آن ها را بشناسید و متناسب با خواسته های آن ها شروع به خدمت رسانی کنید.

پس از آن که به درک درستی از مخاطبین خود رسیدید لازم است که به تحقیق در مورد نیازها، خواسته ها و علایق احتمالی آن ها بپردازید تا دید و درک درستی از آن ها بگیرید، شناخت مخاطبان هدف از طریق بررسی های آنلاین و تجزیه و تحلیل رقبا و داشتن یک استراتژی اصولی دیجیتال مارکتینگ صورت می گیرد.

به طور کلی هرچه شناخت بهتر و عمیق تری را نسبت به مشتریان فعلی و احتمالی آینده خود کسب کنید شناخت شما از مشتریان بالقوه بیشتر خواهد شد و به طبع می توانید هدف ها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ خود را بهتر دنبال کنید و به طبع نتیجه موفقیت آمیزی را در جذب مشتریان خواهید داشت.

چگونه در کمتر از 8 ثانیه نظر مشتری را جلب کنیم؟

مطمئنا در تکنیک های طراحی سایت موجود یک ویترین فروشگاهی جذاب یکی از دلایلی است که می تواند توجه افراد زیادی را به وب سایت جلب کند، تصور کنید که افرادی در حال قدم زدن و به عبارت بهتر گشت و گذار در وب سایت ها هستند و زیبایی و طراحی منحصر به فرد وب سایت باعث می شود که دقیقه های بیشتری را در آن سایت صرف کنند.

تلاش های بازاریابی دیجیتال شامل مواردی مانند، پست ها، تبلیغات و پست های رسانه های اجتماعی می شوند. تصور کنید که تا به امروز چندین وب سایت در زمینه پیدا کردن رستورانها و مکان های مختلف جهت صرف غذا را مرور کرده و گشته اید و یا زمان هایی که در حال گشت در اینستاگرام و یا دیگر شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک هستید چند تبلیغ نظرتان را جلب می کند.

به همین دلیل است که روزانه تعداد زیادی از تبلیغات وجود دارند که به طور مثال از طراحی سایت شرکتی به صورت ایمیلی و پیامکی به شما می رسند و ممکن است پس تنها صرف چند صدم ثانیه هریک از آن ها را به سطل زباله منتقل کنید، پس شناخت مخاطبان هدف و ایجاد تبلیغاتی که تاثیر خوبی را در ذهن مخاطبان شما بگذارد تنها 8 ثانیه تاثیه فرصت دارید.

جملات تبلیغاتی منحصر بفرد

زمانی که تبلیغات گوشی، ایمیل و یا صفحات اجتماعی خود را باز می کنید، با تبلیغات متنوعی به طور حتم مواجه می شوید ولی آن دست از تبلیغات که از جملات منحصر بفردی در زمینه معرفی خدمات و محصولات خود استفاده می کنند در ذهن مخاطبین می مانند به همین دلیل به آن ها کپی جذاب هم می گویند.

به طور حتم با خواندن این جملات یاد تبلیغاتی افتادید که از عبارات خاصی استفاده می کردنند و اکنون با وجود این که نمی خواهید به یاد آن ها می افتید و این است تاثیر شگفت انگیز انتخاب عنوان جذاب در تبلیغات اینترنتی.

یکی از اولین مواردی که مخاطبان و کاربران آن را می بینند خطوط موضوعی، سر صفحه های وب سایت، پست های رسانه های اجتماعی و عنوان جذابی است پس توجه به آن ها بسیار در جذب مشتری و مخاطب بیشتر تاثیر گذار است. اگر به دنبال آن هستید که عنوان جذاب و کپی کسب و کار خود هستید رعایت نکات زیر می تواند کمک کننده باشد.

  • مخاطبان هدف خود را درک کنید
  • از تولید محتوا و داستان سرایی استفاده کنید.
  • اطلاعات بیش از حد در وب سایت درج نکنید.
  • شخصی سازی کنید.
  • از ابزارهای مخصوص جهت نگارش ها و املاها استفاده کنید.

به عنوان مورد آخر نیز باید بگوییم که عنوان جذاب پادشاه است، اما برای این که عنوان جذاب بیشتر برای کاربران به چشم بیاید و به طرح های جذاب نیز نیاز دارید که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

طرح های جذاب

طبق آمارهایی که از وب سایت های مختلف گرفته شده است یکی از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری طرح های جذاب هستند به علاوه این که اولین موردی که مخاطبان به آن توجه ویژه ای می کنند طراحی سایت است به بیانی بهتر می توان این گونه گفت که طراحی سایت در واقع بیشترین تاثیر را بر اولین برداشت افراد از یک وب سایت دارد و از آن جایی که بیش از 60 درصد از جمعیت کسانی که در وب سایت ها مشغول به وب گردی هستند به دنبال یادگیری بصری هستند.

به همین دلیل است که وجود طراحی های جذاب و چشم نواز برای این که نظر مخاطبان خود را جذب کنید و بتوانید آن ها را در زمانی حدود 8 ثانیه و کمتر متقاعد کنید که از وب سایت دیدن کنند و به خرید محصولات و خدمات شما مشغول شوند یکی از عوامل حیاتی و مهم به شمار می رود. برای این که طراحی جذابی داشته باشید استفاده و توجه به موارد زیر می تواند کمک کننده باشد.

  • رنگ های برند
  • فضای سفید
  • سلسه مراتب بصری
  • تایپوگرافی
  • آیکون های چشم نواز

اگز طراح گرافیکی برای ایجاد طرح های چشم نواز و جذاب برای وب سایت خود ندارید و همچنین قصد این که بخواهید برون سپاری انجام دهید هم ندارید توصیه ما به شما این است که از طراحی قالب گرافیکی استفاده کنید که به شما در موارد بازاریابی اینترنتی بسیار کمک می کند.

استفاده آسان

استفاده آسان از مواردی که در وب سایت وجود دارد یکی از مهم ترین بخش هایی است که به تجربه کاربری بهتر کاربران شما کمک می کند، تجربه کاربری یکی فاکتورهایی است که در صورتی که مخاطبین از آن رضایت داشته باشند به مشتریان وفادار شما تبدیل می شوند.

بگذارید این را با یک مثال برای شما توضیح دهیم، تصور کنید که شما از خرید یک جارو برقی با همه ابزارها و وسایل اضافه آن احساس شادمانی و خوشحالی فراوانی دارید اما پس خواندن دستورالعمل های ذکر شده در این محصول از خرید خود پشیمان و نا امید می شوید.

علت این پشیمانی و ناامیدی این است که دستورالعمل های ذکر شده برای استفاده از این محصول به خوبی بیان نشده است و یا به عبارتی بهتر به اندازه ای گیج کننده هستند که شما علاقه ای به ادامه آن ندارید. به همین دلیل است که می گویند سردرگمی می تواند به سرعت باعث فرسودگی شغلی و از دست دادن توجه و ناامیدی شود.

نکته ای که لازم است در این مورد به آن توجه کنید این است که شما به عنوان مدیر یک وب سایت و یا سئو کار آن نباید اجازه دهید که کاربران و یا بازدیدکنندگان از وب سایت شما دچار همچنین احساساتی شوند تا به سرعت وب سایت شما را ترک کنند. در مقابل سعی کنید استفاده از وب سایت و پیمایش در آن را تا حدالامکان ساده کنید از طریق روش های زیر:

  • طراحی ساده رابط کاربری
  • سرعت مناسب وب سایت که باید زمان بازگذاری یک صفحه کمتر از 5 ثانیه باشد
  • برچسب گذاری های مناسب و آسان جهت درک بهتر مطلب
  • تجربه کاربری بهتر
  • طراحی سازگار با موبایل و یا طراحی ریسپانسیو

سازگاری

سازگاری محتواها و موارد موجود در وب سایت ها یکی از فاکتورهایی است که باعث می شود مشتریان بالقوه شما به مشتریان وفادار و ثابتی تبدیل شوند، ناسازگاری می تواند یکی از موارد بسیار آزاردهنده برای هر کاربر و مخاطب باشد می توان برای بیان بهتر این موضوع را با مثالی توضیح دهیم به عنوان مثال شما به لوگو و طراحی یک وب سایت برای خرید و استفاده از آن عادت کرده اید.

حالا تصور کنید که این وب سایت مورد پسند شما به یک باره تغییرات بسیار کلی را در چیدمان صفحه اصلی و در وب سایت به وجود می آورد و از آرم و لوگو تا تمام موارد وب سایت را به طور کلی عوض می کنند شاید در ابتدا برای شما دیدن یک وب سایت جدید بسیار جذاب باشد اما به علت تغییرات کلی که در آن رخ داده است شاید دیگر علاقه ای به استفاده از آن وب سایت نداشته باشید.

به همین دلیل است که ممکن است از این پس برای گرفتن خدمات و محصولات وب سایت جایگزینی را که طراحی سایت با وردپرس را در دستور کار خود قرار داده است و به سادگی می توان به خرید و دیدن محصولات آن مشغول شد را پیدا کنید، اکثر کاربران و مشتریان علاقه ای به استفاده از وب سایتی ندارند که روزانه دچار تغییرات می شود، آن ها برای استفاده از یک وب سایت و تبدیل شدن به مشتریان وفادار و دائمی آن نیازمند ثبات هستند چرا که داشتن ثبات اولین قدم برای جلب اعتماد مشتری است.

اقدام به یک فراخوان روشن کنید

هدف هر کسب و کاری از قرار دادن مقالات وبلاگ در رسانه های اجتماعی و یا تبلیغ یک روزه فروش محصولات و خدمات این است که مخاطبین و کاربران خود را دعوت به تعامل و همکاری کنند و خود را وارد کال تو اکشن یا همان CTA کنند، یک کال تو اکشن افراد و مخاطبین شما را دعوت می کند تا یک اقدام خاص را انجام دهند.

اگر می خواهید توجه کسی را جلب کنید باید دستورالعمل های واضح و روشنی که وجود دارد را بدانید تا تشخیص دهید هر مرحله چه اقدامی لازم است انجام دهید و پس از آن در مرحله بعد چه اقداماتی برای انجام لازم است صورت بگیرد. در ادامه چند مورد کال تو اکشن برای مثال آورده شده است.

  • تنها همین امروز فرصت دارید
  • رایگان استفاده کنید
  • به سبد خرید اضافه کنید
  • ثبت نام کنید
  • بیشتر بدانید

از بین موارد بالا سعی کنید یک مورد را به عنوان یک پیشنهاد وسوسه انگیز در طراحی منو وب سایت و دستور کار خود قرار دهید تا بتوانید مشتریان بیشتری را از این طریق جذب کنید.

آیا می توان نظر مشتری را با گذشت از 8 ثانیه هم جلب کرد؟

واقعیت این است که بله درست است که در توضیح این مقاله تاکید ما بر جذب مشتری در 8 ثانیه اول است اما پس از گذشت این زمان هم جلب توجه کار غیر ممکنی نیست و لازم است که تمرکز بیشتری را بر روی موارد و فاکتور های مهم خود قرار دهید تا بتوانید با گذشت ثانیه های طلایی نیز مشتریان و مخاطبین خود را متقاعد به ماندن و خرید از وب سایت خود کنید.

در ادامه به معرفی تکنیک ها و فرآِیند هایی می پردازیم که به شما در جلب نظر مشتری کمک کند تا پس از گذشت از 8 ثانیه نیز بتوانید کاربران خود را دعوت به ماندن در وب سایت کنید.

روش های جذب مشتری

واقعیت این است که روش های بسیاری برای جذب مشتری وجود دارد که هر کسب و کاری پس از طراحی سایت فروشگاهی خود می تواند با استفاده از آن ها شروع به جلب مشتری کند، به همین دلیل در ادامه به معرفی و توضیح چندین روش می پردازیم تا با هریک از آن ها آشنا شوید.

اینستاگرام مارکتینگ را جدی بگیرید

امروزه شبکه های اجتماعی به عنوان بسترهایی برای خرید و فروش اینترنتی وجود دارند که همه ما نه تنها به عنوان یک فروشنده بلکه به عنوان یک خریدار از فضایی که شبکه های اجتماعی مانند اینستگرام در اختیار ما گذاشته اند آگاهیم. یک مطالعه در رابطه با افراد مختلف نشان داده است که 70 درصد کاربران که قصد خرید آنلاین دارند پس از دیدن پست های اینستاگرام اقدام به خرید می کنند.

به همین دلیل است که باید اینستاگرام مارکتینگ را جدی بگیرید چرا که تاثیر بسیار خوبی را در جذب مشتری دارد و کاربران با مشاهده ی عکس های موجود از محصولات و خدمات ترغیب به خرید می شوند، قدرت بصری که شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام دارند نصف راه بازاریابی اینترنتی را برای کسب و کارها پیموده است.

نکته مهم و مثبتی که وجود دارد پلتفرم های شبکه های اجتماعی نه تنها که به عنوان بستری برای خرید و فروش محصولات هستند بلکه می توانیم آن ها را راه ارتباط و تعامل با مشتریان خود نیز بنامیم، لازم نیست که حتما کاربران شبکه های اجتماعی از مشتریان شما باشند تنها همین که به تعامل با شما بپردازند باعث جلب اعتماد برای برند شما می شود.

ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید

دومین موردی که لازم است به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید و یک استراتژی اصولی و بلند مدتی را برای آن در نظر بگیرید، به طور مثال می توانید در صفحه وب سایت خود با قرار دادن دانلود رایگان از نسخه یک کتاب در مورد حیطه کاری خود مشتریان بالقوه خود را ترغیب کنید تا آدرس ایمیل خود را به شما بدهند.

پس از آن سعی کنید به طور منظم و با داشتن یک برنامه دقیق با مشتریان آینده و احتمالی خود در ارتباط باشید و آن ها را از فرصت ها و طرح های ویژه ای که برای کاربران جدید خود قرار داده اید مطلع کنید، ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بسیار خوب در جذب مشتریان اینترنتی می باشد.

بازاریابی محتوا را جدی بگیرید

سومین موردی که لازم است در دستور کار خود به صورت بسیار ویژه قرار دهید بازاریابی محتوا است، فروشگاهی که طراحی کرده اید باید چیزی بسیار فراتر و بهتر از محصولات و خدماتی که شما ارائه می دهید باشد، چرا که لازم است برای خلق راه ارتباطی بیشتر و تعاملی با مشتریان خود به فکر باشید.

برای این کار می توانید از مقالات علمی، پست های وبلاگ و آموزش های ویدئویی استفاده کنید، اگر بتوانید به طور مداوم به تولید محتوای جذاب بپردازید و مخاطبین خود را مشتاق به مطالعه مطالب موجود در وب سایت کنید راه های بهتری را می توانید برای معرفی برند خود معرفی کنید.

معرفی یک نسخه اشتراکی را جدی بگیرید

این که مشتریان وفاداری را داشته باشید که از محصولات و خدمات موجود در وب سایت شما به طور انبوه خرید کنند بسیار هیجان انگیز است، اما نکته ای که وجود دارد این است که تضمینی وجود ندارد که دوباره این خرید انبوه و یکباره برای شما اتفاق بیوفتد، اما اگر برای مشتریان خود و همچنین محصولاتی که دارید اشتراک داشته باشید منابع درآمدی شما رشد خواهند کرد.

با ایجاد یک اشتراک در طراحی سایت فروشگاهی خود در واقع می توانید به طور دائم و مداوم درآمد کسب کنید و هر ماه فروش جدیدی را برای کسب و کار خود ثبت کنید، نکته جالبی که لازم است بدانید این است که مدل های کسب و کار اشتراکی بسیار به صرفه و مقرون هستند و کمتر کسب و کاری است که آن ها را به عنوان یک روش خوب در نظر نگیرد.

تاثیر تبلیغات را جدی بگیرید

تاثیر انواع روش های تبلیغات جهت جلب مشتری بیشتر را دست کم نگیرید تا جایی که می توانید به دنبال ایجاد شرایطی برای تبلیغات برند خود در قالب پست های مهمان؛ وبینارها و یا خرید رپورتاژ باشید، چرا که در صورتی که وب سایت های مناسبی را برای گرفتن تبلیغات خود پیدا کنید می توانید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش دهید.

گرفتن تبلیغات موثر در صفحه اصلی یک وب سایت تاثیر بسیار خوب یرا بر روی برند سازی شما و همچنین جلب مشتری بیشتر می گذارد، البته نکته مهمی که لازم است به آن توجه کنید این است که ممکن است در تبلیغات ایمیلی و یا تلفنی خود با رد شدن از سمت مشتری ها مواجه شوید اما ممکن است در میان آن ها چندین نفر هم به شما پاسخ مثبت بدهند پس ناامید شوید.

سئو و بهینه سازی وب سایت را حدی بگیرید

یکی از اساسی ترین و مهم ترین عواملی که باعث می شود بتوانید مشتریان اینترنتی بسیاری را برای کسب و کار خود جذب کنید اهمیت به سئو و بهینه سازی سایت است، بهینه سازی برای موتورهای جستجو به شما کمک می کند که وب سایت شما در فهرست اول نتایج موتورهای جستجوی گوگل به نمایش دربیاید.

سئو وب سایت به شما این اطمینان را می دهد که محتواهای موجود در سایت شامل کلمات کلیدی و عبارات مناسب است که کاربران در موتور های جستجو آن را جستجو می کنند و یا به دنبال آن هستند، پس هرچه سئو و بهینه سازی سایت بهتر انجام شده باشد این انتظار می رود که مشتریان بیشتری را برای محصولات و خدمات خود جذب کنید.

سخن آخر

برای آن که بتوانید مشتریان و مخاطبین خود را در مدت زمان کوتاهی جذب کنید که به سایت شما اعتماد کنند و از محصولات و خدمات شما استفاده کنند هر آن چه که لازم بود را برای شما آورده ایم از طرفی دیگر اطلاعات لازمی که به طور کلی برای جذب مشتری نیاز دارید را نیز در اختیار شما قرار داده ایم.

اما این نکته مهم را فراموش نکنید که برای جذب مشتری بیشتر الویت نیاز مخاطبان و ارزش قائل شدن برای آن ها است چرا که مشتریان شما این موضوع را به طور کامل درک می کنند و به دنبال آن به عنوان مشتریان وفادار شما تبدیل می شوند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب با سابقه دو دهه در این زمینه با طراحی وب سایت های سئو شده و پس از آن رعایت و اجرای سئو توانسته است به جذب و جلب نظر مخاطبین بیشتر برای وب سایت ها بسیار کمک کننده باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز